Wednesday, April 23, 2008

係唔係淨係型同過癮就得?

(實在沒有時間寫新作品,暫時先轉貼舊文頂住先)

寫於2006年10月31日

近日上畫兩部大師電影:《The Departed無間道風雲》(2006)同《放.逐》(2006),我有唔少朋友(非影迷類,即係一年睇十幾部戲,又唔會去影展果類)睇完都話悶、唔好睇.幾個朋友不約而同都話唔夠型!佢地都話鍾意《無間道》(2002)多過《The Departed》,同埋鍾意《槍火》(1999)多過《放逐》.理由都係:唔夠型仔同唔夠過癮!

我覺得而家D人睇戲都好要求型仔就算,話之你故事有幾不濟同冇深度.係唔係真係單單一個「型」字就夠?係唔係唔搞小小笑你就睇得唔過癮?

要比較《The Departed》同《無間道》,可唔可以客觀D?係唔係唔夠型就可以話《The Departed》差過《無間道》?我個人覺得《無間道》係一套成功嘅電影,特別係劉偉強嘅攝影同音樂配搭真係幾得,好多幕都好有震撼力(最佳例子就係黃sir死果一幕)。同時,節奏明快亦令人睇得過癮.傻強嘅出現就更係經典啦!《The Departed》冇錯係慢小小,同埋又冇咁有型(起碼唔會套套老西model行catwalk咁),但係咁樣係唔係就可以話《The Departed》比《無間道》差?Hard sell蔡琴就係好?冇一個pan shot影天台一幕就唔緊張?兩個男主角出咗戲院,在Chinatown追逐就唔好反而在數碼港攞景就正?Jack Nicholson講咁多野就係廢話而曾志偉好「型」咁祝咁多位阿sir一帆風順就過癮?又或者,死咗人之後整段女高音就好過鴉雀無聲?

馬田史高西斯不嬲出名唔係型,而係有實感.個人而言,《The Departed》就有實感好多。正如家明所講,天台得兩個人,伸到隻手咁直把鬼咩?可能睇《The Departed》時我刻意唔去諗《無間道》,加上套戲開頭又唔係咁似《無間道》,所以頭半段我其實睇得幾過癮,因為幾史高西斯(但係後半段因為實在太似原作,所以扣分,不過呢個係後話)。《The Departed》入面其實Jack Nicholson同Dicarprio幾段對話其實拍得好好,真係字字珠璣,句句有骨。當中兩個人嘅智慧角力令人看得手心出汗.難道咁樣就唔緊張?

我睇完《The Departed》之後,反而覺得《無間道》太造作。不過咁,佢始終都係一套成功嘅作品.我亦無意將《The Departed》抬高去踩《無間道》。我只不過係睇唔過眼咁多人話後者好睇過前者好多。《The Departed》亦有佢不濟嘅地方,好似Mark Wahlberg個角色設計就好失敗,此外用SMS就真係好唔合情理等等。



另外,好多人鍾意《槍火》,就係因為佢夠型,又話D槍戰幾經典,成套戲唔夠一百句對白幾型云云。(其實又有幾多人係喺戲院睇吖?據知票房其實幾慘淡.好多人都係後尾睇番碟,再俾人講多幾講咪個個話好囉!)但係同《放逐》一比之下,好明顯故事同人物刻劃就唔夠。又係一味播住首歌,一班人好型咁行就正。呀,仲有,《槍火》有一幕都幾「經典」嘅,就係踢紙仔。其實我覺得除咗特登搞笑之外,唔覺得有乜咁特別。

論講情義,《槍火》都真係冇《放.逐》一半。果種豪邁嘅意景,《槍火》亦欠奉。《槍火》有嘅只係一個好簡單嘅故事,但係其實寫情幾乎係零。

其實我覺得,以導技而言,《The Departed》同《放.逐》一定比《無間道》同《槍火》好。以深度而言亦係。可惜,偏偏就係好多人覺得首兩套不及後兩套。仲衰,有唔少人話睇《The Departed》同《放.逐》悶到想離場!

再重新一次,我無意去眨低《無間道》同《槍火》。我只係唔忿氣咁多人將呢兩套片抬得太高而忽略咗《The Departed》同《放.逐》的可觀性。

當然,好多懶有型嘅戲係唔收得,尤其是抄襲《無間道》果D三流港產片.不過呢個亦係題外話。

1 comment:

Agnes Tse said...

《放.逐》除左果罐Red Bull同結尾張相造作之外, 整體十分可觀. 硬係覺得杜琪峰始終未盡完美. 譬如《柔道龍虎榜》竟然搵古天樂, 如果唔係可能仲好.